Ladataan
Uutiset Elämänmeno Puheenvuoro Urheilu Koronavirus Näköislehti Live Kaupallinen yhteistyö Blogit

Mäntänvuoren torni, Juupajoen rotko ja monet muut mukana selfie-haasteessa – Kampanja houkuttelee kotimaan matkailuun

Koronakevään kurittamia matkailukohteita halutaan nostaa esiin selfie-kampanjan avulla Pirkanmaalla. Matkailu lähialueille kiinnostaa aiempaa enemmän ja ihmiset etsivät matkailulle kotimaisia vaihtoehtoja. Pirkanmaalla toimeen on ryhdytty yhteisvoimin. Ahlmanin hallinnoiman ja maaseudun kehittämisrahaston rahoittaman Pure Pirkanmaa -hankkeen koordinoimana maakunnan kunnat ovat yhteistyössä yritysten kanssa rakentaneet alkuvuodesta #selfiepirkanmaa -kampanjan. Nyt käynnissä olevan kampanjan aikana jokaisessa Pirkanmaan kunnassa on selfiepisteitä, joissa käyttäjä voi ottaa itsestään, kavereistaan tai kohteesta kuvan sosiaaliseen mediaan. Kampanjan alusta alkaen on mukana kaikki Pirkanmaan kunnat kahdella kohteella. Vihreät kohteet, eli luontokohteet, sijoittautuvat Pirkanmaalla luontomatkailukohteisiin ja oranssit kohteet, eli kulttuurikohteet, sijoittautuvat kuntien kulttuurimatkailukohteisiin. Mänttä-Vilppulasta kampanjassa ovat mukana Mäntänvuoren torni ja Gustaf-museo, Juupajoelta Juupajoen rotko ja Kallenaution kievarimuseo ja Ruovedeltä Runopolku sekä Ruoveden kotiseutumuseo. Yhteensä kohteita on Pirkanmaan alueella kaiken kaikkiaan 44, joukossa on myös tuntemattomampia kohteita. Kaikki kohteet löytyvät kampanjan verkkosivustolta. Projektin tarkoituksena on aktivoida erityisesti pirkanmaalaisia matkustelemaan lähikohteisiin, ottamaan selfieitä ja julkaisemaan niitä somessa tagilla #selfiepirkanmaa.